MedieAkademins Förtroendebarometer 2017


För tjugoförsta året i rad avslöjas vilka varumärken, medier och institutioner vi litar på, och vilka vi misstror. MedieAkademins förtroendebarometer är sammanställd av Göteborgs universitet och Kantar Sifo.

Resultatet av Förtroendebarometern presenterades i år i egen regi av MedieAkademin torsdagen 6 april på Pedagogen, Göteborgs universitet.

Medverkande: Toivo Sjörén, Kantar Sifo och Henrik Oscarsson, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet. Moderator: Carin Hjulström, journalist och författare.

Hela presentationen på You Tube:

Liknande artiklar

2025 års största poster på Instagram, Facebook, TikTok och YouTube
11 december 2025
Så får du makt i Sverige 2025: Språket i topp – utseende viktigare i storstäderna, talang viktigare bland äldre
04 december 2025
Maktbarometern 2025 – AI-slask från Armenien, Mauris chips och SD bäst positionerade inför valår utan annonser
07 oktober 2025