MedieAkademins Förtroendebarometer 2017


För tjugoförsta året i rad avslöjas vilka varumärken, medier och institutioner vi litar på, och vilka vi misstror. MedieAkademins förtroendebarometer är sammanställd av Göteborgs universitet och Kantar Sifo.

Resultatet av Förtroendebarometern presenterades i år i egen regi av MedieAkademin torsdagen 6 april på Pedagogen, Göteborgs universitet.

Medverkande: Toivo Sjörén, Kantar Sifo och Henrik Oscarsson, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet. Moderator: Carin Hjulström, journalist och författare.

Hela presentationen på You Tube:

Liknande artiklar

Maktbarometern 2025 – AI-slask från Armenien, Mauris chips och SD bäst positionerade inför valår utan annonser
07 oktober 2025
Maktbarometern: Företag –  Unik kartläggning: Här är företagen som lyckas bäst i sociala medier
15 maj 2025
Maktbarometern: Jönköping – Här är de mäktigaste på sociala medier i länet
05 mars 2025