MedieAkademins Förtroendebarometer 2017


För tjugoförsta året i rad avslöjas vilka varumärken, medier och institutioner vi litar på, och vilka vi misstror. MedieAkademins förtroendebarometer är sammanställd av Göteborgs universitet och Kantar Sifo.

Resultatet av Förtroendebarometern presenterades i år i egen regi av MedieAkademin torsdagen 6 april på Pedagogen, Göteborgs universitet.

Medverkande: Toivo Sjörén, Kantar Sifo och Henrik Oscarsson, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet. Moderator: Carin Hjulström, journalist och författare.

Hela presentationen på You Tube:

Liknande artiklar

Förtroendebarometern 2024: ICA och SJ rasar i förtroende – polisen ökar och hamnar i topp
06 mars 2024
Matens makthavare: Uppdrag Mat och Mannerström mäktigast – Camilla Hamid störst inom sötsaker 
14 november 2023
Maktbarometern: Juridik – vilka konton når och engagerar mest i sociala medier?
21 februari 2024
Ekonomins makthavare: Aktiekonton rasar, hållbart sparande rusar och Mikael Damberg är mäktigare än finansministern.
08 februari 2024