MedieAkademins Förtroendebarometer 2017


För tjugoförsta året i rad avslöjas vilka varumärken, medier och institutioner vi litar på, och vilka vi misstror. MedieAkademins förtroendebarometer är sammanställd av Göteborgs universitet och Kantar Sifo.

Resultatet av Förtroendebarometern presenterades i år i egen regi av MedieAkademin torsdagen 6 april på Pedagogen, Göteborgs universitet.

Medverkande: Toivo Sjörén, Kantar Sifo och Henrik Oscarsson, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet. Moderator: Carin Hjulström, journalist och författare.

Hela presentationen på You Tube:

Liknande artiklar

Matens makthavare: Uppdrag Mat och Mannerström mäktigast – Camilla Hamid störst inom sötsaker 
14 november 2023
2023 års största poster på Instagram/Facebook/Twitter
11 december 2023
Maktbarometern 2023: De har störst inflytande i sociala medier
03 oktober 2023