Medieakademin presenterar Maktbarometern 2022


För sjätte året i rad presenteras nu Maktbarometern. En unik sammanställning över vilka som har störst räckvidd och väcker mest engagemang i våra största sociala medier: Twitter, Facebook, Instagram och Youtube.

En nyhet i år är att vi för första gången även gjort en mätning av svenska konton på TikTok.

Maktbarometern kommer att presenteras av Medieakademins styrelseledamöter Emanuel Karlsten, Beata Jungselius, Johannes Gustavsson, Anna Kuylenstierna och Gustav Martner.

När: Tisdagen den 4 oktober, kl. 9.00-10.00.
Var: Presentationen sker digitalt i våra sociala kanaler, men bäddas också in här på denna artikelsida.

Möjlighet till enskilda intervjuer finns både fysiskt och digitalt.
Kontakt: Emanuel Karlsten, 0702-77 20 30

Om Medieakademin: Medieakademin är en ideell förening som vill fördjupa mediedebatten och skapa mötesplatser för att öka förståelsen om hur medier påverkar samhället. Sedan starten 1997 har vi publicerat Förtroendebarometern, Sveriges mest uppmärksammade mätning om förtroende för medier, politik och näringsliv. Sedan 2017 gör vi även Maktbarometern: En karta över vilka som har störst inflytande i det digitala medielandskapet.

Liknande artiklar

Medieakademin presenterar Maktbarometern 2022
21 september 2022
Förtroendebarometern 2022: Historiskt positiv samhällsbild och höga krav på ansvar ställs på de sociala medieplattformarna
22 mars 2022
Här är Förtroendebarometern 2022!
21 februari 2022
STÖRSTA FACEBOOKPOSTER 2021
15 december 2021
STÖRSTA INSTAGRAMPOSTER 2021
14 december 2021
ÅRETS STÖRSTA TWEETS – 2021
13 december 2021
Maktbarometern 2021: Jocke och Jonna åter mäktigast i sociala medier
05 oktober 2021
Största Instagramposter 2020
16 december 2020
Största Facebookposter 2020
15 december 2020
Årets största tweets – 2020
14 december 2020
Maktbarometern 2020: JLC mäktigast i sociala medier
06 oktober 2020