Medieakademin presenterar Maktbarometern – 8 oktober 2024


Medieakademins Maktbarometer presenteras den 8 oktober kl 08.00 live på Medieakademin.se.

För åttonde året presenteras nu Medieakademins Maktbarometer. En unik sammanställning över vilka som har störst räckvidd och skapar mest engagemang i våra största sociala medier: Twitter, Facebook, Instagram, Tiktok och Youtube.

Medieakademins Maktbarometer kommer att presenteras av Emanuel Karlsten, Hampus Brynolf, Johannes Gustavsson och Anna Kuylenstierna.

När: Tisdagen den 8 oktober, kl. 08.00-09.00.
Var: Presentationen sker digitalt i våra sociala kanaler, men bäddas också in här på denna artikelsida.

Möjlighet till enskilda intervjuer finns både fysiskt i Göteborg, Stockholm och digitalt.
Kontakt: Emanuel Karlsten, emanuel.karlsten@medieakademin.se, 0702772030

Om Medieakademin: Medieakademin är en ideell förening som vill fördjupa mediedebatten och skapa mötesplatser för att öka förståelsen om hur medier påverkar samhället.
Sedan starten 1997 har vi publicerat Förtroendebarometern, Sveriges mest uppmärksammade mätning om förtroende för medier, politik och näringsliv. Sedan 2017 gör vi även Maktbarometern: En karta över vilka som har störst inflytande i det digitala medielandskapet.


Liknande artiklar

Medieakademin presenterar Maktbarometern – 8 oktober 2024
21 augusti 2024
Förtroendebarometern 2024: ICA och SJ rasar i förtroende – polisen ökar och hamnar i topp
06 mars 2024
Maktbarometern: Juridik – vilka konton når och engagerar mest i sociala medier?
21 februari 2024